nedjelja, 1. rujna 2013.

Niz polje idu babo sejmeni...

U Mostaru je održan sastanak stranaka koje čine platformu za promjene i Boljitak jedne jedine nam Bosne i Hercegovine. Na sastanku su sudjelovali čelnici SDP-ea BiH, SDA, HSP- a stranke Radom za Boljitak. Posredstvom mog prijatelja iz jedne od stranaka potpisnica platforme dobio sam transkript tog živahnog, edukativnog i poučnog sastanka.
Zlaja: Okupili smo se da vidimo šta ćemo i kako ćemo.?
Suljo: I neka smo vala.
Zvonko: I dokle ćemo?
Zlaja: Što se mene tiče možemo do kijametskoga dana..
Suljo: Jes vala.
Zvonko: A nu srca na Jerkinoj maji..hihihihi..
Zlaja: Pazi Jerko da ti se srce ne ispere, ne srce na centrifugu.....hihihi...
Suljo: Ajmo ljudi na pos'o.
Zvonko: Valja. Ja bi vako. Nu. Ja udaram linijom Pošušje-Ljubuški-Čapljina-Stolac..tu malo žvaknemo janjet'ne, pa udri pjevajuć na Ljubinje-Bileća-Foča-Višegrad.!?
Suljo: Allah Allah ilallah
Zlaja: Dobra tura. Podugačka.
Zvonko: Ti Zlajo sa zlatnim ljiljanima pravac Sarajevo-Pale-Sokolac-Han-Pijesak-Bratunac i drito na Drinu. Bez dangubljenja. Ništa kafa, ništa čibuk.
Zlajo:... matereti...
Zvonko: Ti Suljo sa Zelenom legijom pravac Šamac-Brčko- pa se spusti merakli korakom do Zvornika. Pa na Drinu na abdest.
Suljo:...ma ja..
Zvonko: Jerko koji bi ti pravac uz'o?
Jerko:Di je najbogatiji stočni fond. Ja bi tu udario. Pa na juriš.!
Zvonko: Zajebaje se čovik. Jerkane brate, šta misliš koliki bi pos'o tvoji ljudi mogli obavit i za koliko. Brzina je najbitnije. Akcija bi morala ići, što bi se reklo, ko po loju. Je li tako Suljo
Suljo: Ne provociraj, Zvonko, ne provociraj
Jerko: Moji ljudi, ako im obećam po 100 maraka, tovare po sto grla stoke, krupne, rogate, u sat vrimena...
Zvonko: Jerko bolan šta pričaš
Jerko ( uzbuđen): ..ja i brajo, sami, ja i brajo bolan tovarimo ki mali bageri...
Zlaja: O čemu ovaj..?
Jerko:..ja za rep i papke a brajo za rogove i samo vrcaju...
Zlajo: Dajte ljudi, kakva Drina, kakva stoka, kakvo vrcanje, to kad bude i ako bude, dajte da vladu dogovorimo.
Suljo: Bezbeli.
Zvonko ( razočarano): Znači, ništa Drina, ništa barjak?
Jerko( uzdiše): ...butovi, pršut, biftek..
Zlaja.: Ja kijameta insana ljudi moji.
Suljo: Tobe jarabi.?!
Zlaja: Gledajte ljudi. Vlada! Vladu moramo sastavit! Fukaru na'ranit! Program! Aloo..Gradžani..?...walter!?.
Zvonko: Kakav walter..?
Jerko: Poznaš li ti čovika...?
Zvonko:.. iz viđenja činimise..
Zlaja: Pa ne mogu se saulisat. Vi i ne znate da se walter vratio..jebo vas vaš otac švercerski..?
Jerko:Je li čovik mesar..?
Zlaja: Ma kakav mesar.!
Jerko:Kakav je na satari..?
Zlaja: Ahbaba ljudi moji. Walter nije ni mesar ni konjokradica nego antifašist bolan. Prvi u raji.
Zvonko: Govno od čovika..
Zlaja: Pazi Zvonko šta pričaš..pazi..
Zvonko: Pa on ti je bolan dedu gonjo..
Zlaja: Dedu' Mog dedu? Moj dedo bolan prvi antifašist među rajom bijo..
Suljo: I moj valahi...
Zvonko:Jes al u kurcu...
Jerko: Ja čujo da su partizani skupljali stoku...
Zlaja: Nikad ! Nikad! Strijeljali su za suvu šljivu.
Suljo: Raja! Jalija! Fukara bolan! Sirotinja...
Jerko ( sjetno):Ih da sam ja partizan bijo.
Zvonko: Jel' taj walter bio naš Švabo..?
Jerko:...nol'ki stočni fond u onaj vakat. Pa na juriš...!!
Zlaja: Srbin bolan. Al naš.
Zvonko: Srbin a naš. To nemere bit..?
Jerko:...pa u obruč. Opkolit. Zarobit. Potovarit...
Zlaja: Mi to ne gledamo tako Zvo-nko. Mi smo drugovi i gradžani.
Suljo:Vazda bili.
Jerko:...pa dotrat u virmu. Pa u klanicu..U tri smjene..
Zlaja: Koji je kurac ovome?
Suljo:Zanio se insan.
Zlaja:Daj Suljo reci nešto. Vidiš da se otelo kontroli
Suljo: Ja bi malo prilego..
Zlaja: Šta bi ti?
Suljo: ..ja ćindije, meraka...
Zvonko: Zamrko čovik
Suljo:.... sevdaha ljudi moji...
Zlaja: E moj waltere..!
Suljo: ..zna li ko u saz udarat..?
Zlaja:.... radi koga si se ti vrćo..?
Suljo( ustaje se do prozora):.. fali mi malo zraka..
Jerko: Suljo za mezu ne brini, to ću ja sredit...
Suljo: Nu Neretve što se zeleni
Jerko:...naše a brazilsko...
Zvonko.: To je jedino što se u Mostaru još zeleni.
Suljo: Eno i ćuprije
Zvonko:..ajde..
Suljo:.. naku ljepotu rušit..
Zlaja: Mater im ustašku!!!
Suljo: Sad bi skočio zainat kakav sam ters.
Zlaja: Zvonko oprosti..
Jerko: Je li istina da su se davali poticaji za most..?
Suljo: Mermer -kamen..
Jerko: Uvozni jašta...?
Suljo: Beli naš. Osmanski...
Zlaja: Ljudi moji pazite se. Pazite! U meni kipi walter.!
Zvonko: Ma jebat mu mater..
Suljo: Bezbeli...
Zlaja: Waltere moj što u meni vriješ, vidiš ti ovu stoku..
Jerko: Stoka! Ko je spominjo stoku?
Zlaja: ..to ne zna gdje će, kud će, ne zna ko im guzicu nosa, to luta ko bez glave..
Jerko: Zvonko, di on vidi stoku koja luta bez glave?
Zvonko: Jerko.!! Smiri se.!!!
Jerko ( sjetno): To ne može bit. Stoka koja luta. To ne može bit. To je zijan. Zvonko brate. Ja i brajo to kupimo sve.( uzbuđeno) SVE.!!! Sitni zub. Krupni zub. Ja i brajo. Sve!!. Sitni papak, krupni papak, sve. Sitni rog, krupni rog..ki skakavci. Ja i brajo, ( jeca)brajkane..Mladeneee..
Zlaja: Ne, ne ja ovo više ne mogu. Walter će iskočit. Penje mi se uz prsi. Duši me. Idem kod Čovića tražit milost! Ma kakvog Čovića!? Idem kod Dodika!
Suljo: I ja bi kod Dodika...
Zvonko: Onog kabastog Srbina?
Suljo: Ljudine bolan:
Zlaja: Srbin je. Neka. Al drug.
Suljo: Vala jes...
Zvonko: I ti bi Suljo ..išo četniku na noge...?
Suljo: Jok bolan. Autom.
Zvonko: I išo bi baš?
Suljo: Ako me Zlaja povede.
Zlaja: Bakire dragi di si da ovo snimiš?
Suljo: Snimili su tebe Zlatko Zaltko. Sni-mili?
Zlaja: Što ne povede Bakira mati moja draga..
Zvonko: I ja se isto volim snimat. U odijelu. Pa nazujem kravatu. Pa tek onda progovorim..ih..ljudi se čude.
Suljo: Ibrete se. I mi muslimani se krstimo.!?
Zvonko: ..a ne ko Ljubić. Vazda u istom odijelu. Ko tele u koži.
Zlaja: Zvonko molit te, nemoj stoku spominjat.
Jerko: Stoka!!!!
Zvonko: I br'te vazda jedne te iste cvike kod onog hrsuza Ljubića
Jerko:...brajo dragi di si..?
Suljo: Pa ima li fond za reprezentaciju?
Jerko: Fond! Ko je spominjao fond?
Zvonko: Jerko brate!!!
Jerko: Stočni fond?
Zvonko ( piskavo): Nije brate stočni. I prestani jecat. kako te nije sram. Pred ljudima. pred balijama..!!!
Jerko: Nego koji..nema veze, fond je fond ja i brajo svaki fond pelješimo, državni, federalni, županijski, općinski, kućni..reci mi Zvonko brate molim te..koji fond.. ..daj šta daš..Zvonko brate ( rida)..reci..propadosmo..
Zvonko ( ljutito): ..nemoj me sramotit čovječe, saberi se..smiri se..( šapće) Turci nas gledaju..šta će reć..fond za reprezentaciju, eto koji..nije ono što misliš.. saberi se budalašu maniti...!!!
Jerko : fond Za reprezentaciju. Jel Ćiro još trener?
Zlaja: Ovo je nepodnošljivo. Ja idem . Gdje mi je torba...?
Suljo: Torba ti je Zlatko u bošnjačkom institutu..
Zlaja: Mrš!!!
Suljo:.. Ma ja...
Zvonko: I šta smo ljudi dogovorili. Drina. Rijeka! Most?
Zlaja: Ma jebala te Drina.! I Una! I Sava..
Suljo: I Neretva vala...
Zlaja: Tokmaci jedni. Waltere idemo. Ponesi torbu.
Zvonko: Pa navrati Zlatko opet bolan u naš Mostar
Suljo:.čiji Mostar bolan..?
Zvonko (meškolji se ): Pa naš Suljo,..ustaški..moj i tvoj.
Zlaja: Vi na Drinu a ja na Sabinu. Aj zdra'o.
Suljo: merhaba Zlatko
Zvonko: Znači..za Dom spreman..to Zlajane brajkane.
Suljo:.. i da se opet nađemo u hairu..ovo je bio dobar poticaj
Jerko:Poticaj...brajoooooooooo!!!!!!!!!!
( kraj ko zna kojeg po redu tragikomičnog čina. Zavjesa se spušta od Une do Drine , od mora do Save)

Nema komentara:

Objavi komentar